lördag 4 december 2010

Våran resa.

N ö t e r D e n n a B i l d T i l l s J a g F å r N y a (A)
Love (L)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Jag såg Bus när han var liten bäbis, då Olivia, en av mina bästa vänner red hans mamma Densy. (som ni som rider på ÄRK kanske känner igen)
Han flyttade därifrån till ÄRK 2009, 4år och reds in av Elin Johansson (Som har Moby Dick)

Jag red Bus första gången, sent 2009 eller tidigt 2010, då var han var orutinerad, skygg och han litade inte på mig för fem öre. Vi tävlade våran första Clear Round på klubben den 27/2-10. 40 & 50cm. Vi kom runt båda rundorna felfritt och jag kommer ihåg hur himla stolt jag var över han!

Jag har nog ridit Bus hela detta år på lektionerna förrutom en då jag hade Spirit, hyr han då och då och rider privat.
Vi har tagit oss upp till en träningsgrupp i hoppning. Vi har vart med och tränat dressyr för laget, men jag kände att både han och jag tyckte det var roligare med hoppning.

Vi stärker vårat band hela tiden och vi lär varandra nya saker varje gång. Han visar att han kan och att han vill lära sig nya saker.

Bus och jag vann KM för lektionsponny 2010 och kom 2a i klassen. Vi har vart ute på våran första lokala tävling och det gick så bra som man kan önska sig.

Vi har under detta år byggt upp ett band som vi ska göra starkare och starkare.

Vi fortsätter våran resa framåt, och jag tror att vi skulle kunna komma upp iallafall på en Lokal LC/LB under 2011. Vem vet? :)

Hoppas verkligen att ni tar detta på rätt sätt, och inte som någonting skrytigt litet.. Jah ^^

Puss på er!/ I&B

Inga kommentarer: